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2016 CAMA E-Brief Partner:


Nominations Being Accepted for the CAMA Honourary Membership for Life Award
Dear Colleagues:

I am inviting you to nominate one or more of your colleagues in this unique field of municipal administration for an Honourary Life Membership in CAMA.  This honour is presented to long serving CAMA members during the President’s Dinner at the Annual Conference to individuals who have made an extraordinary contribution to the field of municipal administration and to the work of the Canadian Association of Municipal Administrators (CAMA).  Previous recipients of the award include:  John Robison, Cy Armstrong, the late Robert Byron, Wes Lancaster, Murray MacLean, Paul Stapleton, Richard White, Bob Linner, Doug Lagore, Gerard Lewis, Cecil Vincent, Jim Toye and Doug Lychak.

The criiteria for the award, a description of the eligibility and nomination process and the application form can be found on the CAMA website.  Please note that nominees will be considered based on the following criteria:

• length of time served in local government as a CAO or direct report to a CAO;
• membership in CAMA for a period of at least ten (10) years;
• recognition as making a significant contribution to CAMA;
• recognition as making a significant contribution to their community;
• recognition as making an outstanding contribution to local government; administration within the professional community at the local, regional, provincial or national level.

The deadline for receipt at the CAMA National Office is February 26th, 2016.  Please do take the time to reflect on potential candidates and submit a nomination.  There is nothing more meaningful to a professional than to be recognized by one’s peers for a job well done.  Over the years there are many individuals who have made a difference within our profession, our organization and in the community.

We look forward to hearing from you.

Sincerely,

Don MacLellan
President


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Chers collègues,

Je vous invite à présenter la candidature d’un ou plusieurs de vos collègues du domaine de l’administration municipale à la Reconnaissance à titre de membre honoraire à vie de l’Association canadienne des administrateurs municipaux (ACAM). Cette marque de reconnaissance est décernée aux membres de longue date ayant contribué de façon exceptionnelle à l’essor du domaine et de l’ACAM; elle est remise à l’occasion du Souper du président dans le cadre de la conférence annuelle. Parmi les lauréats précédents:  John Robison, Cy Armstrong,  le regretté Robert Byron, Wes Lancaster, Murray MacLean, Paul Stapleton, Richard White, Doug Lagore, Gerard Lewis, Cecil Vincent, Jim Toye et Doug Lychak.

Les critères pour l’attribution, une description due processus d’admissibilité et du processus de mise en candidature ainsi que le formulaire peuvent être trouvés sur le site web de l'ACAM.  À noter que les candidatures seront évaluées en fonction des critères suivants :

• Nombre d’années de service dans l’administration municipale en tant directeur général ou directrice générale ou d’un rapport direct à directeur général ou directrice générale;
• Adhésion à l’ACAM depuis au moins dix ans
• Contribution importante à l’ACAM
• Contribution importante à sa communauté
• Contribution exceptionnelle à l’administration municipale dans l’exercice de fonctions administratives dans la communauté professionnelle locale, régionale, provinciale ou nationale

Vous avez jusqu’au 26 février 2016 pour faire parvenir votre dossier au bureau national de l’ACAM.  Je vous invite à prendre le temps de réfléchir à des candidates et candidats potentiels que vous pourriez présenter.  À bien y penser, il n’y a rien de plus gratifiant pour un professionnel qu’être reconnu par ses pairs pour un travail bien accompli. Au fil des années, bon nombre de personnes ont fait une différence dans notre profession, notre organisation et la communauté en général.

En attendant vos candidatures, je vous prie d’agréer, chers collègues, l’expression de mes sentiments les meilleurs.

Le président,


Don MacLellan


 

Membership Renewals for 2016-2017 Year
 

The CAMA membership renewal invoices for the April 1st, 2016 to March 31st, 2017 year were mailed out last week and are due by March 31st, 2016.   You can renew your membership online by Visa or Mastercard using your CAMA ID number (noted on your invoice) at http://www.civicinfo.bc.ca/cama/membership.asp or by sending a cheque to the CAMA National Office.  We look forward to your continued membership with CAMA!

Please note that you will require your membership e-mail address to register on-line for the 2016 Conference.



2016 CAMA Conference Program and On-Line Registration Available at the End of February 2016!
 
The 2016 Annual CAMA Conference will be held in Winnipeg, MB from May 31- June 1, 2016 at The Delta Winnipeg Hotel and Convention Center.  This year's Conference theme is "The Resiliency of the CAO".  The  program and on-line registration for this event will be made available at the end of February 2016.  Watch for details in the future.  All Conference details are available on the website:   http://www.camacam.ca/en/conference/2016Conference.asp



Call for Nominations is Open for the 2016 ICMA Local Government Excellence Awards

 ICMA Banner

Celebrate the profession by nominating a colleague, your community,
or yourself for a 2016 Local Government Excellence Award.

Each year, ICMA recognizes outstanding contributions to the local government management profession through the Local Government Excellence Awards Program. This is an opportunity for both local government professionals and local governments to receive recognition.
Awards are presented to individuals for:
  • Career excellence
  • Development of new talent,
  • Excellence in leadership as an assistant (regardless of title),
  • Early career leadership, and
  • Academic contributions to the profession.
ICMA’s Local Government Excellence Awards Program also recognizes outstanding local government programs in the areas of community health and safety, community partnerships, community sustainability, and strategic leadership and governance. Nominations are accepted from both U.S. and International Jurisdictions. Students are encouraged to nominate a professor for the Academic Award.

New this Year: Submit Your Nomination Online!
For the first time ever, nominations may be submitted online making it easier to nominate a colleague or outstanding program for a Local Government Excellence Award. Please take a moment to consider which of your colleagues has made a significant difference in their community or to the profession; or has your community implemented an innovative or successful program you would like to nominate? Nominations for Local Government Excellence Awards will be accepted through March 9, 2016.

Award recipients will be recognized during ICMA’s 102nd Annual Conference in Kansas City, Missouri, September 25-28, 2016, and highlighted in a fall issue of ICMA’s PM Magazine. Visit the website for complete information on both the Local Government Excellence Awards Program and the nomination process. 


CAMA 2016 Awards Program presented by Ravenhill Group Inc.

Dear Colleagues:
 
Each year CAMA recognizes its membership through the Excellence in Municipal Administration Awards Program, and this year I have the honour and pleasure to Chair the Awards Committee.
 
As you will see the purpose and objectives of the awards program is to encourage the improvement of municipal management; to recognize the specific contributions achieved by members of the Association; and, to publicize these to other members as well as to the general public.
 
Experience has demonstrated that CAMA members have every right to hold their heads high when it comes to excellence in municipal management.  Year-after-year we see countless examples of outstanding projects and programs designed, developed and implemented in Canadian municipalities who are recognized world leaders in municipal governance and service delivery.
 
It is time again to share your achievements and successes with your colleagues; to recognize the excellent work of your employees; and to receive the recognition of your profession.  Please take a little time to select one or more of your projects or programs for nomination under the three award categories:  Environment, Willis Award for Innovation, and Professional Development. 
 
CAMA is pleased to offer a full on-line application package for this year’s nomination process.  Choose one of the following on-line nomination forms specific to your population category and follow the instructions outlined in the attached brochure:
 
Nomination Form for Municipalities with a Population Under 20,000
Nomination Form for Municipalities with a Population Between 20,001 and 100,000
Nomination Form for Municipalities with a Population Over 100,000
 
You may very well have the opportunity to stand in front of your colleagues on June 1st at the 2016 CAMA Conference being held in Winnipeg, Manitoba and receive the recognition you so rightly deserve. 
 
Award winners will be asked to submit a high resolution logo, and fifteen to twenty photos of the project to be included in a video that will be shown at the luncheon.  Winners will also be recognized in CAMA’s e-Brief, press releases will be prepared and circulated to the local media, and the CAMA Board member closest to the successful community will also arrange to attend a Council meeting to make the award presentation to your Mayor and Council.  We also endeavour to highlight all nominations in e-Brief and our Best Practices Library in the Member’s Section of the CAMA website. 
 
The deadline for submissions (in electronic format only) is Friday, February 26th, 2016.  I encourage you to participate and look forward to receiving your nomination(s).
 
Sincerely,

Marc Landry
Chair, CAMA 2016 Awards Committee
 

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Objet : Programme de prix de l’ACAM 2016 présenté par Ravenhill Group Inc.
 
Chers collègues,
 
Chaque année, l’ACAM reconnaît le mérite de ses membres au moyen des Prix d’excellence en administration municipale et, cette année, j’ai l’honneur et le plaisir de présider le Comité des prix.

Le programme des prix vise à encourager l’amélioration de l’art de l’administration municipale, à reconnaître les contributions particulières faites par des membres de l’association et à en faire état auprès des autres membres et du grand public.
 
L’expérience démontre que les membres de l’ACAM ont toutes les raisons d’être fiers de l’excellence de la gestion municipale. Chaque année, nous voyons d’innombrables exemples de projets et de programmes exceptionnels conçus, élaborés et mis en œuvre dans des municipalités canadiennes reconnues comme étant des chefs de file mondiaux en gestion municipale et en prestation de services.
 
Le moment est venu, encore une fois, de faire connaître à vos collègues vos réalisations et vos réussites, de reconnaître l’excellent travail de vos employés et de recevoir la reconnaissance de votre profession. Veuillez prendre le temps de lire la documentation ci-jointe et de choisir un de vos projets ou programmes (ou plus) à mettre en candidature dans trois catégories de prix : environnement, Prix Willis de l’innovation, développement professionnel.
 
Cette année, l’ACAM a le plaisir d’offrir en ligne une trousse complète de mise en candidature. Choisir le formulaire de mise en candidature qui convient à votre catégorie de population et suivre les directives données dans le dépliant annexé: 
 
Formulaire de mise en candidature pour les municipalités de moins de 20 000 habitants
Formulaire de mise en candidature pour les municipalités de 20 001 à 100 000 habitants
Formulaire de mise en candidature pour les municipalités de plus de 100 000 habitants
 
Le 1er juin 2016, à la conférence annuelle de l’ACAM, qui se tiendra à Winnipeg, au Manitoba vous pourriez recevoir devant vos collègues une consécration amplement méritée.
 
Les lauréats seront aussi invités à soumettre un logo haute résolution et quinze à vingt photos du projet pour être inclus dans une vidéo qui sera présentée à la cérémonie de remise des prix. Leurs noms seront mentionnés dans le cyberbulletin de l’ACAM, des communiqués de presse seront rédigés et distribués aux médias locaux et le membre du conseil d’administration de l’ACAM qui vit le plus près de la communauté désignée assistera à une réunion du conseil municipal et remettra le prix au maire et aux conseillers municipaux. Nous nous efforçons aussi de présenter toutes les candidatures dans le cyberbulletin et dans les ressources sur les meilleures pratiques dans l’espace réservé aux membres du site internet de l’ACAM.
 
La date limite pour présenter les candidatures (en format électronique seulement) est le vendredi 26 février 2016. Dans l’espoir que vous serez nombreux à participer et dans l’attente de vos mises en candidature, je vous prie d’agréer, chères collègues et chers collègues, mes meilleures salutations.
  
Le président du Comité des prix 2016 de l’ACAM,
 
Marc Landry


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CAMA e-Brief is published every two weeks. Watch for the next issue on:  The week of January 25th, 2016 
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